Un carbuidratu naturali: l'acidu sialica

L'acidu sialicu hè un termu genericu per una famiglia di molécule di zuccaru acidu chì sò spessu truvati à l'estremità più periferiche di e catene glicani nantu à a superficia di e cellule animali è in certi batteri. Queste molécule sò tipicamente presenti in glicoproteini, glicolipidi è proteoglicani. L'acidi sialici ghjucanu un rolu cruciale in diversi prucessi biologichi, cumprese l'interazzione cellula-cellula, risposti immune, è u ricunniscenza di sè stessu da non-self.

L'acidu sialic (SA), scientificamente cunnisciutu com'è "acidu N-acetilneuraminic", hè un carbuidratu naturali. Hè stata urigginariamente isolata da a mucina in a glàndula submandibulare, da quì u so nome. L'acidu sialicu si trova generalmente in forma di oligosaccharides, glycolipids o glycoproteins. In u corpu umanu, u cervellu hà u più altu livellu di l'acidu salivariu. A materia grisa di u cervellu cuntene 15 volte più di l'acidu salivariu cà l'organi internu, cum'è u fegatu è i pulmoni. L'alimentu principale di l'acidu salivariu hè u latte maternale, ma si trova ancu in u latti, l'ova è u furmagliu.

Eccu alcuni punti chjave nantu à l'acidu sialic:

Diversità strutturale

L'acidi sialici sò un gruppu diversu di molécule, cù diverse forme è mudificazioni. Una forma cumuni hè l'acidu N-acetylneuraminic (Neu5Ac), ma ci sò altri tipi, cum'è l'acidu N-glycolylneuraminic (Neu5Gc). A struttura di l'acidi sialici pò varià trà e spezie.

Ricunniscenza di a superficia cellulare

L'acidi sialici cuntribuiscenu à u glycocalyx, a capa ricca di carbuidrati nantu à a superficia esterna di e cellule. Questa capa hè implicata in u ricunniscenza di e cellule, l'adesione è a cumunicazione. A prisenza o l'absenza di residui specifichi di l'acidu sialicu pò influenzà cumu e cellule interagisce cù l'altri.

Modulazione di u sistema immune

L'acidi sialici ghjucanu un rolu in a modulazione di u sistema immune. Per esempiu, sò implicati in a maschera di superfici cellula da u sistema immune, impediscendu chì e cellule immune attacchenu e cellule di u corpu. I cambiamenti in i mudelli di l'acidu sialicu ponu influenzà e risposti immune.

Interazioni virali

Certi virus sfruttanu l'acidi sialici durante u prucessu d'infezzione. I proteini di a superficia virali ponu unisce à i residui di l'acidu sialicu nantu à e cellule d'ospiti, facilitendu l'ingressu di u virus in a cellula. Questa interazzione si vede in diversi virus, cumpresi i virus di l'influenza.

Sviluppu è Funzione Neurologica

L'acidi sialici sò cruciali durante u sviluppu, in particulare in a furmazione di u sistema nervu. Sò implicati in prucessi cum'è a migrazione di e cellule neurali è a furmazione di sinapsi. I cambiamenti in l'espressione di l'acidu sialic ponu impactà u sviluppu è a funzione di u cervellu.

Fonti di dieta

Mentre u corpu pò sintetizà l'acidi sialici, ponu ancu esse acquistati da a dieta. Per esempiu, l'acidi sialici sò truvati in l'alimenti cum'è u latti è a carne.

Sialidases

L'enzimi chjamati sialidasi o neuraminidasi ponu scinderà i residui di l'acidu sialic. Queste enzimi sò implicati in diversi prucessi fisiologichi è patologichi, cumprese a liberazione di particelle di virus di novu formate da e cellule infettate.

A ricerca nantu à l'acidi sialici hè in corso, è u so significatu in diversi prucessi biologichi cuntinueghja à esse esploratu. Capisce i roli di l'acidi sialici pò avè implicazioni per i campi chì varienu da l'immunologia è a virologia à a neurobiologia è a glicobiologia.

asvsb (4)


Tempu di post: Dec-12-2023
  • twitter
  • facebook
  • linkedIn

PRODUZIONE PROFESSIONALE DI EXTRACT