Una storia di vitamina B1
A vitamina B1 hè una droga antica, a prima vitamina B per esse scuperta.
In u 1630, u fisicu olandese Jacobs · Bonites hà descrittu prima beriberi in Java (nota: micca beriberi).
In l'anni 80 di u 19u seculu, a vera causa di beriberi hè stata scuperta prima da a Marina di u Giappone.
In u 1886, u duttore Christian · Ekmann, un ufficiale medico olandese, hà realizatu un studiu nantu à a toxicità o a correlazione microbiana di u beriberi è hà truvatu chì i pollastri chì cunsumava u risu pulitu o biancu puderia causà neuritis, è manghjendu risu rossu o buccia di risu puderia impedisce o ancu. guarì a malatia.
In u 1911, u duttore Casimir Funk, un chimicu in Londra, cristallizza a tiamina da u risu di risu è l'hà chjamatu "vitamina B1".
In u 1936, Williams è Cline11 publicavanu a prima formulazione curretta è sintesi di vitamina B1.
Funzioni biochimiche di vitamina B1
A vitamina B1 hè una vitamina soluble in acqua chì ùn pò micca esse sintetizzata da u corpu è deve esse presa per l'alimentariu o supplementazione.
Ci sò trè forme di vitamina B1 in u corpu umanu, à dì monofosfatatu di tiamina, pirofosfatu di tiamina (TPP) è trifosfatu di tiamina, di quale TPP hè a forma principale dispunibile per u corpu.
TPP hè un cofattore per parechji enzimi implicati in u metabolismu energeticu, cumprese a piruvate deidrogenasi mitocondriale, u cumplessu α-ketoglutarate dehydrogenase, è a transketolasi citosolica, chì sò tutti implicati in u catabolismu di carbuidrati, è tutti presentanu attività ridotta durante a carenza di tiamina.
A tiamina ghjoca un rolu assai impurtante in u metabolismu di u corpu, è a carenza di tiamina pruvucarà una diminuzione di a produzzione di trifosfatu di adenosina (ATP), risultatu in una carenza di energia cellulare; Puderà ancu purtà à l'accumulazione di lactate, a produzzione di radicali liberi, a neuroexcitotoxicity, l'inibizione di u metabolismu di a mielina di glucose è a produzzione di aminoacidi di catene ramificate, è ultimamente portanu à l'apoptosi.
I primi sintomi di carenza di vitamina B1
A carenza di tiamina per una dieta povera, malabsorption, o metabolismu anormali in u primu stadiu o iniziale.
In a seconda tappa, a tappa biochimica, l'attività di transketolases hè significativamente ridutta.
U terzu stadiu, u stadiu fisiulogicu, presenta sintomi generali cum'è diminuzione di l'appetite, insomnia, irritabilità è malessere.
In u quartu stadiu, o stadiu clinicu, una varietà di sintomi tipici di a carenza di tiamina (beriberi) appare, cumprese claudicazione intermittente, polineurite, bradicardia, edema perifericu, allargamentu cardiacu è oftalmoplegia.
A quinta tappa, a tappa anatomica, pò vede cambiamenti istopatologichi per danni à e strutture cellulari, cum'è l'ipertrofia cardiaca, a degenerazione di a capa di granuli cerebellari è l'inflazione microgliale cerebrale.
E persone chì necessitanu supplementu di vitamina B1
L'eserciziunisti d'alta intensità longu anu bisognu di vitamina B1 per participà à u gastru energeticu, è a vitamina B1 hè aduprata durante l'esercitu.
E persone chì fumanu, beie, è stanu tardi per un bellu pezzu.
Pacienti cù malatie croniche, in particulare i malati cù malatie cardiovascular, diabete, malatie renali, malatia pulmonar obstructiva cronica è infezioni respiratorii recurrenti.
In i malati cù pressione di u sangue, una grande quantità di vitamina B1 hè persa in l'urina perchè i diuretici sò cumunimenti usati in i malati cù a pressione alta. Inoltre, a digoxina pò ancu riduce a capacità di e cellule di u musculu di u cori per assorbe è aduprà a vitamina B1.
Precauzioni per l'usu di vitamina B1
1. Quandu s'applicanu in grande dosi, a determinazione di a concentrazione di teofillina di u serum pò esse disturbata, a determinazione di a cuncentrazione di l'acidu uricu pò esse falsamente aumentata, è urobilinogenu pò esse falsamente pusitivu.
2. A vitamina B1 deve esse usata prima di l'iniezione di glucose per u trattamentu di l'encefalopatia di Wernicke.
3. A vitamina B1 pò generalmente esse ingerita da l'alimentu normale, è a carenza di monovitamin B1 hè rara. Sì i sintomi sò deficienti, una vitamina B-complessa hè preferita.
4. Deve esse pigliatu secondu a dosa cunsigliata, ùn overdose.
5. Cunsultate un duttore o un pharmacist per i zitelli.
6 . E donne incinte è allattate anu da aduprà sottu a guida di un duttore.
7. In casu di overdose o riazzioni avversi serii, cercate l'assistenza medica immediatamente.
8. Quelli chì sò allergii à stu pruduttu sò pruibiti, è quelli chì sò allergii anu da aduprà cun prudenza.
9. Hè pruibitu d'utilizà stu pruduttu quandu e so proprietà cambianu.
10. Mantene fora di a portata di i zitelli.
11. I zitelli deve esse tutelati da un adultu.
12. Sè vo aduprate altre medicazione, cunsultate u vostru duttore o farmacista prima di utilizà stu pruduttu.
Tempu di Postu: Aug-09-2024